Vliegen06.08.2013

KLM scoort het best op Social Engagement


klm-muis1.jpg
klm-muis1.jpg

Social Brands doet ieder kwartaal onderzoek naar welke industrieën het beste scoren op Social Engagement, waarbij gekeken wordt naar hoeveel procent van de vragen op Social Media beantwoord worden en naar hoe snel dit gemiddeld gebeurt. 

Van alle onderzochte industrieën scoorde in het tweede kwartaal van dit jaar luchtvaartmaatschappijen het best en binnen de luchtvaartmaatschappijen scoorde “onze” KLM het hoogst op Social Engagement op Facebook.  

Wanneer je alle industrieën bekijkt, is de Response Rate 62% en de Response Time 1153 minuten. “Airlines” heeft de eerste plaats bereikt met een gemiddelde Response Rate van 79% en een gemiddelde Response Time van 475 minuten. 

KLM doet het binnen deze industrie opvallend goed. Zij hebben de eerste plaats voor Engagement op Facebook te danken aan een Response Rate van 97,21% en een Response Time van 45 minuten. Ook op Twitter scoort KLM goed. Ze staan daar op de tweede plaats met een vergelijkbare Response Time (46 minuten) en een Response Rate van 80,68%. American Airlines scoort hier beter, met name op het onderdeel Response Time en staat op de eerste plaats.

Maar toch, petje af voor KLM die begrijpt dat consumenten graag een snelle reactie zien op vragen die ze via Social Media stellen.