Klantenservice KLM focust op Social Media

Vorig artikel Volgend artikel
klm2.jpg

Luchtvaartmaatschappij KLM wil een flink deel van de klantenservice in de toekomst via social media als twitter en Facebook laten lopen, zo is te lezen op zakenreisnieuws.nl. Sinds kort kunnen klanten op elke vraag of opmerking via een van de netwerksites antwoord verwachten van KLM.

"Tijdens de aswolk hebben we in een paar dagen tijd meer over social media geleerd, dan de maanden ervoor", aldus Bram Gräber, directeur KLM Nederland. "Het is voor ons een rijke bron van informatie over de klant en de klant krijgt direct antwoord." Bovendien is het volgens KLM goedkoper. Een ander voordeel is volgens Gräber dat klanten op dergelijke sites ook elkaar kunnen helpen. "Elke Jan Jansen mag van ons een Youp van 't Hek zijn op social media. Op termijn is het een snellere en betere manier van klantenservice", meent Gräber. De huidige klantenservice van KLM neemt deze taken op zich.

Een ander voordeel is volgens Gräber dat klanten op dergelijke sites ook elkaar kunnen helpen. "Elke Jan Jansen mag van ons een Youp van 't Hek zijn op social media. Op termijn is het een snellere en betere manier van klantenservice", meent Gräber. De huidige klantenservice van KLM neemt deze taken op zich.Een ander voordeel is volgens Gräber dat klanten op dergelijke sites ook elkaar kunnen helpen. "Elke Jan Jansen mag van ons een Youp van 't Hek zijn op social media. Op termijn is het een snellere en betere manier van klantenservice", meent Gräber. De huidige klantenservice van KLM neemt deze taken op zich.
Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies