Onderzoek boekgedrag vakantiegasten op Social Media in gastvrijheidsbranche van start

Vorig artikel Volgend artikel

Marketingbureau Deniels doet in september en oktober 2011 onderzoek naar de kracht van Sociale Media binnen de gastvrijheidsbranche. De eerste duizend respondenten hebben al antwoord gegeven op de kernvraag in hoeverre marketing en communicatie het boekingsgedrag van vakantiegasten bepaald. De verwachting is dat het onderzoeksrapport eind oktober, begin november 2011 wordt opgeleverd.   

Deniels heeft dit onderzoek geïnitieerd om accommodatiehouders inzicht te geven in de activiteiten die succesvol kunnen zijn binnen het domein Sociale Media. En uiteraard met het doel om boekingen te genereren. Zeker gezien de populariteit van het medium en noodzaak om in deze tijd meer omzet te realiseren, zorgen voor een wildgroei aan Twitteraccounts en Facebookprofielen van accommodatiehouders. De vraag is echter of het allemaal wel zin heeft.   

De eerste resultaten zijn opvallend en zeker waardevol voor ondernemers”, zegt Niels Dijkstra, oprichter van Deniels. Het zal de ondernemer aan het denken zetten of hij/zij zich op de juiste zaken richt. Omdat het onderzoek nog in volle gang is kan Dijkstra nu geen verder commentaar geven.

Mensen die geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan het onderzoek, kunnen de enquête online invullen.  Onder de respondenten wordt een weekendweg voor twee personen verloot in een landelijk vier sterren hotel.   

Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies