Service van online reisbureaus goed gewaardeerd

Vorig artikel Volgend artikel
Schermafbeelding 2012-10-25 om 11.36.35.png

Voor de service hoeven we geen reis meer te boeken bij een traditioneel reisbureau, met medewerkers achter een bureau. Uit onderzoek van Preferenso.nl, die bedrijven reviewen, blijkt dat de service van online reisbureaus net zo goed wordt bevonden als die van traditionele reisbureaus. De hoge score komt met name voort uit lage boekingskosten en reactiesnelheid. Ook de eenvoud van annuleren wordt gewaardeerd.

In de lijst van tien beste reisorganisaties staan dan ook zeven organisaties die alleen maar online opereren, zoals Booking.com, Vliegwinkel.nl, Vliegtickets.nl en Cheaptickets.nl. De gehele branche van reisorganisaties wordt beoordeeld met het cijfer 7,9. Meegenomen zijn meer dan 1.100 reviews.

60 procent van de reizen wordt inmiddels online geboekt. Cijfers van de Travel 30 uit de Twinkle 100 (hoogste omzet op gebied van e-commerce) bevestigen dat de online omzet op gebied van reizen enorm is.

Top 10 van de Travel 30, met de omzet in miljoenen euro's

1. KLM 411,0
2. Sundio Group 325,0
3. Transavia.com 250,0
4. TUI 243,0
5. Thomas Cook 238,0
6. Travix 204,5
7. Oad 186,5
8. Landal GreenParks 137,0
9. Roompot Vakanties 120,0
10. VakantieVeilingen.nl 110,8

Maatwerk
Als het gaat om maatwerk, een bijzondere verre reis, dan kiezen we toch eerder voor een medewerker achter een bureau. Het aandeel is dan 70 procent. De extra begeleiding, persoonlijke ervaring met het vakantieland en ‘speciale weetjes’ worden goed gewaardeerd. 

Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies