Algemeen03.09.2013

Nederlanders zeer enthousiast over de vakantie op social media


Florida 2009 026.jpg
Florida 2009 026.jpg

Ook al gaat niet iedere vakantie helemaal goed, zoals in Red mijn Vakantie, we genieten er vooral van. Uit social media onderzoek naar hoe Nederlanders vakanties beleven blijkt dat we vaak enthousiast zijn over de vakantie. En niet alleen de vakantie in totaal, maar ook over het land, het vervoer en het verblijf. Clipit social media monitoring en Van Hulzen PR hebben de balans opgemaakt over de afgelopen vakantieperiode. Met ruim 600.000 berichten die in de zomerperiode op social media geplaatst zijn, kan je wel concluderen dat je een helder beeld hebt van hoe Nederlanders hun vakantie hebben beleefd. 

De top vijf van favoriete vakantielanden is de gebruikelijke top vijf: Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en Turkije. En van alle berichten die over deze landen op social media zijn verschenen, is 80 procent positief. De auto staat ook zoals we gewend zijn op nummer 1, als favoriete manier om op vakantie gaan, gevolgd door het vliegtuig en op gepaste afstand de trein/bus. Klagen doen we het minst over reizen met het vliegtuig en het meeste over de autoreis. 

Hotels en campings

De keuze tussen een hotel en camping blijkt fifty-fifty te zijn. Bijna net zoveel mensen hebben vakantie gevierd op een camping als in een hotel. En ook over dat verblijf klagen we niet echt. 75 procent van de berichten is positief. De keuze voor een hotel komt nog steeds voort uit het ervaren van luxe tijdens de vakantie. 

Bron: DutchCowboys.

Lees ook:
De zomer van 2013 was warm, droog en zonnig
Zo spaar je voor een wereldreis
Fotograferen op vakantie: tips en tricks

Infographic-Social-Media-op-vakantie 

Avatar foto
Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.