Bezoeker Vakantiebeurs kiest voor het verbeteren van levensomstandigheden

Vorig artikel Volgend artikel

Meer dan 2.000 stemmen uitgebracht tijdens Vakantiebeurs

Bezoekers van De Vakantiebeurs werden door Travel Foundation uitgenodigd om mee te denken over de aard van de projecten die de stichting ondersteunt op vakantiebestemmingen. Verspreid over maar liefst drie locaties op de beurs hadden bezoekers de mogelijkheid hun stem uit te brengen op het thema dat hen het meeste aansprak. Het verbeteren van levensomstandigheden kwam als winnaar uit de bus. Maar liefst 45% van de bezoekers koos voor dit thema. 39% van de stemmen ging naar het thema behoud van natuur en 16% van de stemmen ging naar het aanpakken van milieuproblemen.

Sociale betrokkenheid
Deze resultaten sluiten aan bij het onderzoek naar duurzaamheid en vakanties dat NBTC-NIPO afgelopen maanden uitvoerde. Ook hier staan goede werk- en leefomstandigheden van de lokale bevolking, samen met de bestrijding van kinderarbeid, bovenaan de lijst. “Het is prettig om te weten dat projecten met een duidelijk sociaal profiel goed aansluiten bij de belevingswereld van de consument tijdens zijn vakantie. Daar zullen we in de toekomst zeker rekening mee houden” aldus Ruud Klep, directeur Travel Foundation Nederland.

Adriaan de Visser

Adriaan is Channel Insights & Category Manager bij Bacardi Nederland, en heeft al veel van de wereld gezien in Europa en de Verenigde Staten. Next destination:...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies