Bing visual search voor Travel

Vorig artikel Volgend artikel

Visual Search van Microsofts zoekmachine Bing is al een tijdje online. Je kunt er snel - door middel van afbeeldingen- entertainment, famous people, online media, reference, shopping, sports en travel mee zoeken.

In een tijd waar mensen steeds vaker navigeren met touchscreens, afbeeldingen en video's bekijken en delen is het een mooie aanvulling op keyword zoeken. Bij het zoeken naar een handtas of een mobiele telefoon werkt het ook perfect. Je scrolt door de vele foto resultaten die je kunt verfijnen op merk, prijs etc. Een mouseover geeft meer informatie over het artikel en een klik toont je de Bing resultaten voor dat artikel.

Waarom heeft Bing sinds de lancering een halfjaar geleden nog zo weinig moeite in de ontwikkeling van het visual search Travel gedeelte gestoken?

Op dit moment kun je kiezen uit 231 foto's van bestemmingen wereldwijd die je kunt verfijnen op continent, land, populariteit, prijs of beste tijd om te bezoeken. Een klik toont je de Bing resultaten voor die bestemming.  Al met al niet zo'n spannende toepassing of verbetering ten op zichte van het keyword zoeken.

Waarom gaan ze niet veel dieper in de materie en proberen ze Travel diensten te ontwikkelen waar het visuele net wel bezoekers verder helpt en ze beter en sneller laat kiezen? Travel is voor Bing net als voor Google toch big business.

Persoonlijk zou ik Bing visual travel search indelen in thema's die normaal nogal moeilijk te doorzoeken zijn in  organische tekst resultaten. Mooiste stranden, leukste sfeerhotels, bijzondere wandeltochten, mooie golfbanen, wellness resorts, leukste kinderattracties. En daar omheen zou ik dan in de zoekresultaten alle travelaanbieders zetten die je nodig hebt om dat te gaan beleven zoals hotels, vliegmaatschappijen, toeroperators etc.

Ik blijf de ontwikkelingen met nieuwsgierigheid volgen.

Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies