The New Best Job in the World??

Vorig artikel Volgend artikel
world.jpg

Nadat tourism Queensland de “Best Job in the World” campagne lanceerde, volgde al snel allerlei campagnes met de “Second Best Job in the World” en de “Next Best Job in the World”. Nu kwam Finnair vorig maand met een soortgelijke campagne.

In het kader van de ’Rethink Quality’ campagne van de maatschappij werd een vacature geplaatst waarop geïnteresseerden konden solliciteren naar een droombaan voor twee maanden: de halve wereld rondvliegen op kosten van Finnair in ruil voor hun mening, aanbevelingen en kritiek op het huidige Finnair product.

Deze baan kan ook wel de  “New Best Job in the World” of  “Best Job in the World 2010” worden genoemd. Wie wil er nu niet 2 maanden lang reizen op kosten van Finnair? Meer dan 5200 mensen uit 889 landen! Zoveel mensen solliciteerden de afgelopen vier weken naar de tijdelijke droombaan.

Gelukkig was deze baan niet voor één iemand weggelegd, maar liefst vier kandidaten zijn geselecteerd uit alle inzenders. Het zijn journaliste Christina Lund Sorensen uit Kopenhagen, freelance journaliste Ella Marshall uit Londen, documentairemaker Warren Singh-Bartlett uit Beiroet en investeerder Wolfgang Wagner uit München. In totaal ontving Finnair uit Nederland 715 sollicitaties.

De vier gelukkigen krijgen een intensief reisprogramma naar ieder tien verschillende Finnair bestemmingen in Europa, Amerika en Azië waaronder New York, Hongkong, Delhi, Tokio, Seoel, Barcelona, Parijs, Moskou en Amsterdam. Zij vliegen zowel Economy als Business Class. Niet alleen de vluchten, hotelaccommodatie en maaltijden worden door Finnair aangeboden, ze krijgen eveneens een laptop en camera mee en ontvangen een vergoeding voor hun werk conform Finnair arbeidsvoorwaarden. Als tegenprestatie dienen zij op de site van Finnair eerlijk, oprecht en openhartig hun ervaringen en meningen te geven over het Finnair product: de vluchten, de luchthavens en de bestemming. Hun blogs en reisprogramma kunnen gevolgd worden via www.finnair.com/rethinkquality

Het wachten is nu op de volgende “Second Best Job in the World 2010” of de “Best Job in the World 2011”. Dit soort campagnes zijn blijkbaar nog steeds effectief.

Isabel

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies