Vakantieveilingen.nl wil verder groeien

Vorig artikel Volgend artikel
vakantieveilingen.jpg

Het veilen van vakanties is al enige tijd ongekend populair. Het is voor veel vakantiegangers dé manier om lekker goedkoop (vaak last minute) op vakantie te gaan. Zo kan je al voor € 200 -als je een beetje gelukt hebt-  naar bijvoorbeeld Egypte. Emesa -het bedrijf achter vakantieveilingen.nl,  inpakkenenwegwezen.nl en actievandedag.nl- verwacht dat in 2010 meer dan twee miljoen consumenten wel eens een 'leisureproduct' via een veiling zullen kopen.

Onder leisureproducten wordt verstaan: vakanties, uitgaan en evenementen. Want ook een avondje theater, beautyarrangementen en dagjes weg boek je via vakantieveilingen. Met een speciale veilingrobot wil het Emesa groeien naar 15.000 veilingen per dag. Dat zou betekenen dat online veilingen straks een van de belangrijkste aankoopkanalen in de reiswereld is. De veilingrobot wordt in eigen huis ontwikkeld, maar samen met een van de technische universiteiten in Nederland. Het intelligente systeem zal op termijn het veilingwerk, dat Emesa nu nog handmatig doet, overnemen en de prijsvorming nog scherper maken. “We kunnen zo op langere termijn, zonder dramatische uitbreidsamening van het personeelsbestand, blijven inspelen op de consumentenbehoeften en doorgroeien naar een totaal ander volume transacties. We sluiten in dat geval niet uit dat niet alleen het volume, maar ook het business volume van VakantieVeilingen.nl (39 miljoen euro in 2010) de komende jaren kan vervijfvoudigen.” Aldus CEO Marc Muller.
Succes van online veilingen
Over het succes van online veilingen zegt Muller het volgende. “Wat de veiling tot een succes maakt is de organisatie ervan en onze focus op wat de consument wil. Je moet vraag en aanbod bij elkaar brengen. We hebben verstand van de veilingtechniek en weten wat klanten willen, wat hun koopgedrag is, wat hun behoeften zijn enzovoorts. Het succes van de veiling scharniert op technologie, op data-analyse en klant kennis. Klanten willen aan de knoppen zitten en als veilingmeester moet je weten hoe ze dat willen. Daar zit een spelelement in dat de aantrekkingskracht vergroot. We hebben de afgelopen jaren als geen ander geleerd hoe om te gaan met aankondiging, tijdstip en duur van de verschillende veilingen. Daar moet je ook permanent in blijven innoveren.”

Onder leisureproducten wordt verstaan: vakanties, uitgaan en evenementen. Want ook een avondje theater, beautyarrangementen en dagjes weg boek je via vakantieveilingen. Met een speciale veilingrobot wil het Emesa groeien naar 15.000 veilingen per dag. Dat zou betekenen dat online veilingen straks een van de belangrijkste aankoopkanalen in de reiswereld is. De veilingrobot wordt in eigen huis ontwikkeld, maar samen met een van de technische universiteiten in Nederland. Het intelligente systeem zal op termijn het veilingwerk, dat Emesa nu nog handmatig doet, overnemen en de prijsvorming nog scherper maken.

“We kunnen zo op langere termijn, zonder dramatische uitbreidsamening van het personeelsbestand, blijven inspelen op de consumentenbehoeften en doorgroeien naar een totaal ander volume transacties. We sluiten in dat geval niet uit dat niet alleen het volume, maar ook het business volume van VakantieVeilingen.nl (39 miljoen euro in 2010) de komende jaren kan vervijfvoudigen.” Aldus CEO Marc Muller.

Succes van online veilingen

Over het succes van online veilingen zegt Muller het volgende. “Wat de veiling tot een succes maakt is de organisatie ervan en onze focus op wat de consument wil. Je moet vraag en aanbod bij elkaar brengen. We hebben verstand van de veilingtechniek en weten wat klanten willen, wat hun koopgedrag is, wat hun behoeften zijn enzovoorts. Het succes van de veiling scharniert op technologie, op data-analyse en klant kennis. Klanten willen aan de knoppen zitten en als veilingmeester moet je weten hoe ze dat willen. Daar zit een spelelement in dat de aantrekkingskracht vergroot. We hebben de afgelopen jaren als geen ander geleerd hoe om te gaan met aankondiging, tijdstip en duur van de verschillende veilingen. Daar moet je ook permanent in blijven innoveren.”

Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies