De #selfie is dood, #usie is de nieuwe trend

De #selfie is dood, #usie is de nieuwe trend

Vorig artikel Volgend artikel

Selfies, wie neemt ze eigenlijk niet, de gefotografeerde zelfportretten met je smartphone die je daarna onmiddellijk plaatst op sociale media sites als Facebook, Twitter en Instagram. Het woord is populair, het nemen van een selfie is populair. Door de Britse Oxford University werd het woord selfie in 2013 verkozen tot Engels woord van het jaar. In ons landje werd het daarna opgenomen in de Dikke van Dale en eveneens verkozen tot het woord van het jaar in Nederland en Vlaanderen.

Voor zover bekend (bron wikipedia) werd het woord 'selfie' op 13 september 2002 voor het eerst gebruikt op een Australisch online forum, waar iemand zich verontschuldigde voor het tegelijkertijd publiceren van een onscherpe foto, door te schrijven: "And sorry about the focus, it was a selfie." In 2004 verscheen het woord als tag op Flickr en daarna ging het volledig los.

Inmiddels is er een nieuwe trend want we nemen allang niet meer een selfie alleen van onszelf. Veel leuker is het een selfie of groepsselfie te maken met je beste vriend, vriendin, bekende nederlander of met z'n allen. En dat doen we tegenwoordig steeds vaker. Goodbye #selfie , de usie is geboren en een #usie is de nieuwe trend.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies