Robot Yobot vervangt de piccolo bij Yotel New York

Robot Yobot vervangt de piccolo bij Yotel New York

Vorig artikel Volgend artikel

Yotel in New York dat werd opgericht door Simon Woodroffe ontstond toen hij werd geupgradet tijdens een vlucht met Britisch Airways. Dit gevoel van luxe wilde hij vertalen naar een hotel. De simpele maar luxe cabines bieden alles wat je nodig hebt. Het is nu zelfs mogelijk om door een robot je bagage op te laten bergen. 

De robot die de naam Yobot draagt vervangt de piccolo in het hotel. Deze robot slaat namelijk de bagage van de gasten op. De gasten plaatsen eenvoudig hun bagage in een bak en voeren een pincode met achternaam in. Yobot pakt vervolgens de bagage op en slaat de bagage veilig op in een van de vele lockers. Hierna krijg je als gast een ontvangstbewijs waar een streepjescode opstaat. Wanneer je je koffer terug wilt, laat je Yobot de streepjescode scannen en wordt je koffer uit de locker gehaald. Het is een vindingrijk idee, wat mij stiekem een beetje doet denken aan de bank in het boek de Da Vinci Code van Dan Brown.

Het Yotel biedt ook nog een automatische check-in en check-out. Gratis Wi-Fi, regendouches, flatscreens en nodige werkplekken met meerdere stopcontacten.

Wil je een bezoekje brengen aan Yobot, boek dan hier je kamer.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies