Panorama’s Grote Vakantie Onderzoek: bier en Speedo's

Vorig artikel Volgend artikel
Schermafbeelding 2012-05-29 om 11.44.03.png

Weekblad Panorama heeft het 'Grote Vakantie Onderzoek' gehouden onder mannen. En wat leert dat ons? Dat een koud glas bier het favoriete drankje is van de Nederlandse man tijdens de vakantie. Niet verrassend. Met een ruime meerderheid (54%) wint het glas bier het van wijn en rosé.

Tja en dan de zwembroek... Er is nog steeds 9% die de verschrikkelijke Speedo draagt. Waarschijnlijk een groep vrijgezelle mannen, want dames, die gooien wij toch eigenhandig weg?!

Uitgaven aan vakanties
43% gaat slechts één keer per jaar op vakantie, en 36% gaat twee keer per jaar. En wat geven we dan uit? Ruim eenderde geeft 2.000 tot 5.000 euro uit aan de duurste vakantie in het jaar. Ook eenderde houdt het op een bedrag tussen de 1.000 en 2.000 euro. 3% kan of wil maximaal 500 euro uitgeven.

Nog zo'n 'verrassend' resultaat: "meer dan de helft van de mannen geeft het vakantiegeld op de bestemming het liefst uit aan lekker eten en 41% heeft geen behoefte aan een actieve vakantie, sterker: die doen het liefst niks. En als mannen eenmaal op vakantie zijn ontmoeten ze het liefst nieuwe vrienden, geeft 34% aan".

Mannen gedragen zich dus precies zoals je zou verwachten. Maar hopelijk is er volgend jaar toch een verrassender resultaat, namelijk dat 0% van de mannen nog zo'n Speedo draagt. Dat moet haalbaar zijn.

De Panorama met het Grote Vakantie Onderzoek ligt vanaf woensdag 30 mei in de winkel.

Marloes de Hooge

Marloes is founder van Travelvalley en werkt daarnaast als tekstschrijver. Naast reizen is hardlopen haar grote passie. Haar favoriete vakantiebestemming...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies