Consumenten kiezen deze zomer voor luxe kamperen

Vorig artikel Volgend artikel
luxekamperen.jpg

Voor het aanstaande zomerseizoen is de luxe-kampeervakantie enorm populair. Dat blijkt o.a. uit de boekingscijfers van Selectkamp. Opmerkelijk zijn deze cijfers volgens Selectkamp echter niet: ‘De trendgevoelige consument boekt kampeerbelevingen die steeds meer op een luxe hotel met de voordelen van het buitenleven gaan lijken. Bij gebrek aan tijd in de rest van het jaar wenst de kampeerder tijdens zijn vakantie ook het lichamelijke en geestelijk welzijn naar een hoger niveau te tillen’, alsdus Directeur Van de Loo. Door de wereldwijde kredietcrisis blijven mensen komende zomer dichter bij huis, waar je al snel op kamperen bent aangewezen. In ruil voor het 'dicht bij huis blijven' wil de vakantieganger dus graag wat extra luxe.

Marloes de Hooge

Marloes is editor in chief van DutchCowboys en Travelvalley. Ze is gek op schrijven, reizen en hardlopen. Op 17 oktober verschijnt haar eerste boek: Bucketlist...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies