Ga je jetlag te lijf: 5 tips om je jetlag te verlichten

Ga je jetlag te lijf: 5 tips om je jetlag te verlichten

Vorig artikel Volgend artikel

Heb je na een lange vlucht moeite om te kunnen slapen, midden in de nacht honger, vermoeidheid, concentratieproblemen en ben je misselijk heb je hoogstwaarschijnlijk last van een jetlag. Na een prachtige vakantie denk je uitgerust thuis te komen, maar die vlucht hakt er toch harder in dan verwacht. Hieronder hebben wij een aantal tips voor je die de jetlag iets zullen verzachten.

  • Bereid je voor

Ga een paar dagen voor je vlucht al een uurtje vroeger of later (afhankelijk waar je naar toe gaat) slapen. Zo kan je lichaam al een klein beetje wennen en elk uurtje is meegenomen. Eet ook geen vette maaltijden voor je vlucht. Het lichaam heeft extra energie nodig om dit te verteren, wat niet ten goede zal komen voor je jetlag.

  •  Drinken

Het is belangrijk om goed te drinken tijdens de vlucht. De grote hoogte en de airconditioning in een vliegtuig zorgen ervoor dat je lichaam sneller uitdroogt. Dit heeft veel invloed op de mate van je jetlag. Zorg er dus tijdens je vlucht voor dat je regelmatig een glas water drinkt.

  • NO Alcohol & Cafeïne

Een grote NO GO voor alcohol en cafeïne. We snappen dat een biertje tijdens de vlucht wellicht steun biedt tegen de verveling, maar het onttrekt ook vocht aan je lichaam. Dit bevordert de jetlag niet.

  • Beweging

Klim zo nu en dan over je buurman of buurvrouw heen om de benen te strekken. Een beetje beweging is goed voor je circulatie wat ten gunste komt voor het herstel van je jetlag.

  • Aanpassen

Pas op het moment dat je het vliegtuig instapt je horloge aan op de tijd van bestemming. Op deze manier hou je jezelf een beetje voor de gek, maar kan je onderbewust vast wennen aan de tijd van bestemming. Een voordeel is dat de maaltijden in het vliegtuig vaak geserveerd worden op de tijd van de bestemming.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies