Algemeen26.07.2010

iPhone app voor de vakantieganger: SOS op reis


sosopreis2.jpg
sosopreis2.jpg

In één keer beschikken over alle relevante noodnummers? Vanaf vandaag kan dat met de ‘SOS op reis app’ voor de iPhone. Alarmcentrale SOS International lanceert de iPhone-applicatie, die voor iedereen gratis te downloaden is via iTunes. Verzekerings- of leasemaatschappijen kunnen een aangepaste variant afgestemd op de wensen van hun klanten laten ontwikkelen. In geval van nood of pech biedt SOS op reis snel toegang tot de alarmnummers in ruim 200 landen. Ook de gegevens van ambassades en consulaten zijn via de app in een handomdraai te vinden. Uiteraard is het eveneens mogelijk direct contact te leggen met de alarmcentrale van je verzekeringsmaatschappij.

In één keer beschikken over alle relevante noodnummers? Vanaf vandaag kan dat met de SOS op reis app voor de iPhone. Alarmcentrale SOS International lanceert de iPhone-applicatie, die voor iedereen gratis te downloaden is via iTunes. Verzekerings- of leasemaatschappijen kunnen een aangepaste variant afgestemd op de wensen van hun klanten laten ontwikkelen.
In geval van nood of pech biedt SOS op reis snel toegang tot de alarmnummers in ruim 200 landen. Ook de gegevens van ambassades en consulaten zijn via de app in een handomdraai te vinden. Uiteraard is het eveneens mogelijk direct contact te leggen met de alarmcentrale van je verzekeringsmaatschappij. Op Slideshare is een korte impressie te vinden van het gebruik van de applicatie.

 

De app is toegankelijk voor de klanten van alle verzekeraars: gebruikers kunnen de gegevens van ruim 40 verschillende verzekeraars selecteren. Ook is het mogelijk een ontbrekende verzekeringsmaatschappij toe te voegen, evenals de polisnummers van de eigen verzekeringen. Zodra een verzekeringsmaatschappij is geselecteerd, wordt automatisch het telefoonnummer van de bijbehorende alarmcentrale weergegeven. Voor vlotte hulpverlening is het ook handig dat de gebruiker door middel van de app zijn eigen locatie kan bepalen. Op die manier heeft de reiziger alle relevante gegevens, inclusief locatie, direct beschikbaar in het geval hulp ter plaatse moet komen.
Samengevat beschik je met SOS op reis over:
–      Directe toegang tot de landelijke alarmnummers in 200 landen.
–      Directe nummers van de Nederlandse ambassades en consulaten in 200 landen.
–      Onmiddellijke toegang tot het noodnummer van je alarmcentrale.
–      Directe beschikking over polisnummers van bijvoorbeeld auto-, reis- of zorgverzekering.
–      Snelle manier om je eigen locatie te bepalen in binnen- en buitenland.
Jack van Dooren, innovatiemanager bij SOS International en bedenker van de applicatie: ‘Bij vervelende voorvallen, ongelukken of diefstal tijdens de vakantie wil je geen tijd verspillen aan het zoeken naar hulpnummers van politiediensten, alarmcentrales, ambassades of banken. Zoals het navigatiesysteem in de auto je helpt met het vinden van de geschikte route, zo helpt SOS op reis je met het vinden en inschakelen van de juiste hulp tijdens je reis.’
Rogier van der Hooft, hoofd Marketing en Communicatie bij CZ is eveneens enthousiast over de applicatie: ‘Ook in het buitenland willen we mensen ondersteunen bij het inschakelen van hulp. De CZ Helpline is vorig jaar ruim 7.600 keer gebeld door mensen die in het buitenland een medische- of gezondheidsvraag hadden. Met deze app kunnen we onze klanten nog beter ondersteunen. Het voorstel van SOS International om een applicatie te ontwikkelen waarin de binnen- en buitenlandse nood- en alarmnummers én je persoonlijke polisgegevens staan, sloeg meteen aan bij ons.’

De app is toegankelijk voor de klanten van alle verzekeraars: gebruikers kunnen de gegevens van ruim 40 verschillende verzekeraars selecteren. Ook is het mogelijk een ontbrekende verzekeringsmaatschappij toe te voegen, evenals de polisnummers van de eigen verzekeringen. Zodra een verzekeringsmaatschappij is geselecteerd, wordt automatisch het telefoonnummer van de bijbehorende alarmcentrale weergegeven. Voor vlotte hulpverlening is het ook handig dat de gebruiker door middel van de app zijn eigen locatie kan bepalen. Op die manier heeft de reiziger alle relevante gegevens, inclusief locatie, direct beschikbaar in het geval hulp ter plaatse moet komen.

Samengevat beschik je met SOS op reis over:

  • Directe toegang tot de landelijke alarmnummers in 200 landen.
  • Directe nummers van de Nederlandse ambassades en consulaten in 200 landen.
  • Onmiddellijke toegang tot het noodnummer van je alarmcentrale.
  • Directe beschikking over polisnummers van bijvoorbeeld auto-, reis- of zorgverzekering.
  • Snelle manier om je eigen locatie te bepalen in binnen- en buitenland.

Jack van Dooren, innovatiemanager bij SOS International en bedenker van de applicatie: ‘Bij vervelende voorvallen, ongelukken of diefstal tijdens de vakantie wil je geen tijd verspillen aan het zoeken naar hulpnummers van politiediensten, alarmcentrales, ambassades of banken. Zoals het navigatiesysteem in de auto je helpt met het vinden van de geschikte route, zo helpt SOS op reis je met het vinden en inschakelen van de juiste hulp tijdens je reis.’

Rogier van der Hooft, hoofd Marketing en Communicatie bij CZ is eveneens enthousiast over de applicatie: ‘Ook in het buitenland willen we mensen ondersteunen bij het inschakelen van hulp. De CZ Helpline is vorig jaar ruim 7.600 keer gebeld door mensen die in het buitenland een medische- of gezondheidsvraag hadden. Met deze app kunnen we onze klanten nog beter ondersteunen. Het voorstel van SOS International om een applicatie te ontwikkelen waarin de binnen- en buitenlandse nood- en alarmnummers én je persoonlijke polisgegevens staan, sloeg meteen aan bij ons.’

Avatar foto
Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.