Ervaringen on the road
Wij startten onze Elektrische Eifeltour vanuit Malmedy, uiteraard met een volledig opgeladen accu (100 procent, 296 kilometer). Voor de trip hadden wij diverse laadpassen bij ons: Travelcard, Vattenfall, Shell Recharge en Maingau. Op de eerste tussenstop, in Monschau, konden we prima laden bij het LadeNetz laadpunt op de grote parkeerplaats van Glashütte, vlak bij het centrum van het dorp. Na drie kwartier door het dorp gestruind te hebben was de accu van de Opel Mokka-e, die bij aankomst nog op 90 procent (260 kilometer) stond, weer volledig opgeladen met onze Travelcard laadpas.
Op de tweede tussenstop, in Blankenheim, kregen we te maken met de eerste ‘hickup’. De primaire laadpas, van Travelcard, werd door de laadpaal van e-Netz op de parkeerplaats langs de doorgaande weg (B258) aan de Klosterstrasse (bij het meertje) niet geaccepteerd. Dat gold ook voor de passen van Vattenfall en Shell Recharge. De laadpas van Maingau deed het wel. Daarmee werd direct het bewijs geleverd dat het verstandig is om een ‘lokale’ laadpas mee te nemen. Zo konden we Blankenheim een half uur later weer verlaten met 94 procent accucapaciteit (280 kilometer).
Bij de volgende bezienswaardigheid, de Dreimühlen Wasserfall, zo’n 32 kilometer verder, was helaas geen oplaadpunt bij de parkeerplaats of in de buurt. Omdat wij Blankenheim zo goed als ‘vol’ verlieten, was dat echter geen probleem. We arriveerden bij de watervallen met nog 78 procent accu (218 kilometer).