Algemeen28.06.2012

Aanbieden mobiele video content van invloed op boekingsgedrag [Onderzoek]


Schermafbeelding 2012-06-27 om 13.51.55.png
Schermafbeelding 2012-06-27 om 13.51.55.png

Het Amerikaanse bedrijf Smith Micro Software heeft onderzoek gedaan naar de vraag video content op mobiele apparaten. En de uitkomst is opvallend: we zijn eerder geneigd een hotelkamer te boeken wanneer video content op een eigen mobiel apparaat (smartphones of tablets) wordt aangeboden. 75% kiest voor een hotel dat deze dienst aanbiedt. Als video content wordt aangeboden op mobiele apparaten, is 67% meer bereid deze content aan te schaffen. 

We’re seeing consumer preferences move away from static TV and toward viewing content from any device, anywhere,” aldus Jim Mains van Smith Micro. “Historically, the hospitality industry has faced many challenges in devising a content strategy that would address shifts in consumer behavior while replacing lost revenue from consumers using their own devices for content. While business travelers and vacationers have different preferences, one constant remains: accessing video content from a mobile device is a valuable asset and ultimately a deciding factor when selecting a hotel.”

Als mobiele content op je eigen apparaten dus echt zo belangrijk is als blijkt uit dit Amerikaanse onderzoek, dan ligt daar een grote kans voor de hotelbranche. Zeker nu blijkt dat het invloed heeft op het boekingsgedrag.

Het onderzoek is uitgevoerd onder meer dan 700 smartphone en tablet gebruikers in de Verenigde Staten.

De flat screens kunnen dus verdwijnen uit de hotelkamers. We kijken liever op onze eigen iPad of iPhone. Of toch niet? Zouden de resultaten in Amerika afwijken van hoe wij Nederlanders erover denken?  

Avatar foto
Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.