`

Algemeen02.10.2013

Vakantie voorbij? We gaan meteen op zoek naar een nieuwe vakantie [Infographic]


vakantie.jpg
vakantie.jpg

De marketing van touroperators of luchtvaartmaatschappijen focust zich voornamelijk op periodes voorafgaand aan de periode dat veel mensen op vakantie gaan. Daarbij horen ook feestdagen of andere speciale events. Een logische moment om potentiële boekers te verleiden met aandbiedingen, toch?  Wego, leading travel search site, komt nu tot de conclusie dat juist in de periode ná feestdagen, festivals of events het aantal zoekopdrachten enorm steeg. Dus waar de marketeers in de reiswereld focussen op het moment voordat men op reis gaat, zou het moment na afloop van een reis ook wel een uitstekend moment zijn voor acties.

Na de grote vakantie in het Midden-Oosten, steeg het aantal zoekopdrachten naar vluchten met 42 procent ten opzichte van de weken voor de grote vakantie. Datzelfde geldt voor Indonesië met Lebaran, het einde van de Ramadan, en ook in Australië na de decembermaand met kerst en nieuwjaar. In Singapore steeg het aantal zoekopdrachten na het Chinese Nieuwjaar met 19 procent en in Hong Kong steeg het aantal zoekopdrachten zelfs met 59 procent na afloop van de Golden Week (een week waarin de Chinezen familie gaan bezoeken). 

De resultaten van het onderzoek van Wego zijn samengevat in deze infographic. 

INFOGRAPHIC-Post-Holiday-Blues

Bron: Tnooz

Avatar foto
Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.