De volgende generatie reizigers vooral actief op Instagram en Twitter

De volgende generatie reizigers vooral actief op Instagram en Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Voor de reiswereld is social media een onderwerp dat hoog op de agenda staat. Als je de laatste onderzoeken moet geloven, dan gaat er op gebied van social media een grote verschuiving plaatsvinden. Uit Amerikaans onderzoek blijkt namelijk dat Amerikaanse tieners Facebook steeds vaker links laten liggen, en vaker kiezen voor Instagram en Twitter als hun belangrijkste sociale netwerk.

En ook al zijn Amerikaanse tieners op dit moment niet de belangrijkste betalers en beslissers in de reiswereld, over een tijdje als ze afgestudeerd zijn, zijn ze dat natuurlijk wel. Hoogste tijd dus voor de reiswereld om hun social media-strategie eens goed onder de loep te nemen, en nieuwe plannen te maken.

Social media bestaat natuurlijk nog geen tientallen jaren, maar tot nu toe bleven we vaak zo'n 3 jaar op hetzelfde medium hangen, dat we op dat moment het belangrijkste vonden. Je mag dus voorspellen dat als Amerikaanse tieners nu massaal hun aandacht verplaatsen van Facebook naar Instagram (en Twitter), dan zal dat zeker ook weer een jaar of drie duren. 

cijfers
Cijfers zijn afkomstig van Piper Jaffray.

Instagram is de grootste groeier van dit moment, met 11 procent groei het afgelopen jaar onder Amerikaanse tieners. Twitter blijft stabiel, maar Facebook is de grote verliezer. Al is Facebook natuurlijk wel weer eigenaar van Instagram. 

De vraag is nu hoe de reiswereld op dit soort data gaat reageren, en wat de nieuwe social media-strategie zal zijn...

Bron: Tnooz.

Meer content

Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies