![Avatar foto](https://www.travelvalley.nl/wp-content/uploads/2024/01/cropped-logo-tv-los-copy-kopie-100x100.png)
De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.
We laten allemaal wel eens wat achter in een hotelkamer. Per ongeluk dan. Sokken, toiletspullen of een boek. Online reisbureau Expedia deed onderzoek onder hotels naar de meest gevonden voorwerpen, én naar de meest bijzondere gevonden voorwerpen. Bijvoorbeeld een bad vol bananen!
Niet opgehaald
Gelukkig gaan er ieder jaar weer een groot aantal voorwerpen terug naar de rechtmatige eigenaar. Maar uit de resultaten blijkt dat niet alle (ex-)hotelgasten een vermist voorwerp melden (ruim 60%). Daarnaast geeft 81% van de hotels aan dat de vermiste voorwerpen nooit meer worden opgehaald. De artikelen verdwijnen in een bewaardepot voor een aantal maanden of een jaar. Het merendeel gooit het daarna weg, maar sommige hotels geven herbruikbare artikelen een nieuwe bestemming. Het wordt geschonken aan eigen personeel (30%) of aan goede doelen (28%). Dat de gevonden voorwerpen een nieuwe functie krijgen in het hotel, komt minder vaak voor.
De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.