Luchtvaartmaatschappij British Airways komt weer met een nieuwtje. Vorige week kwam het bericht dat ze voortaan hamburgers gaan serveren in de lucht, maar nu gaan ze aan de slag met een innovatieve gadget: een zogenaamd happiness blanket. Dit hightech deken moet de tevredenheid van de passagiers aan boord gaan meten. De Britse luchtvaartmaatschappij British Airways is altijd op zoek naar manieren om de service te verbeteren. Een happiness blanket moet daar ook aan bijdragen.
Hoe werkt een happiness blanket?
De happiness blanket is een bijzonder deken dat is geweven met optische vezels en gebruik maakt van neurosensoren om hersengolven te kunnen meten. De deken verandert van kleur zodra je persoon die onder de deken ligt zich ontspant. Rood betekent dat de passagier niet ontspannen is, maar hoe blauwer de deken is, hoe relaxter de passagier aan boord is. Hiermee kunnen slaap- en ontspanningspatronen worden geanalyseerd.
Wat British Airways met deze informatie wil doen is bijvoorbeeld het moment aanpassen waarop het eten wordt geserveerd. Dat zou betekenen dat je niet meer wakker wordt gemaakt door de stewardess op het moment dat je net lekker ligt te slapen, hoe fijn is dat!