Ben je extra vroeg vertrokken naar het vliegveld, blijkt dat je vlucht vertraagd is: balen. Of, nog vervelender: een geannuleerde of overboekte vlucht. Vervolgens kun je niets anders doen dan wachten op nieuws over je vlucht. Uiteindelijk kom je heus wel op je bestemming aan, met of zonder vertraging, maar vervelend is het wel.
Toch hoef je niet bij de pakken neer te zitten als je vlucht is vertraagd of geannuleerd. Als vliegtuigpassagier heb je behoorlijk wat rechten. Soms kun je bijvoorbeeld een claim indienen om (een deel van) het geld terug te krijgen. Dit kun je zelf uitzoeken, maar AirHelp doet dit ook graag voor je.
AirHelp: tool voor reisclaims
De claimorganisatie AirHelp komt op voor de rechten van vliegpassagiers. AirHelp heeft een tool gelanceerd waarmee passagiers eenvoudig kunnen checken op hoeveel compensatie ze recht hebben bij vertraagde en geannuleerde vluchten.
Hoe werkt deze tool precies? Op de website of in de app kun je jouw persoonlijke vluchthistorie zien. AirHelp toont voor welke vluchten je recht hebt op compensatie. Bij nieuwe vluchten krijgen gebruikers automatisch een melding over het recht op compensatie als deze vlucht verstoord is.
Kaart met persoonlijke reisstatistieken
Naast de compensatienotificaties bevat de nieuwe tool een functie waarmee alle vluchtdata van de reiziger gevisualiseerd worden in een persoonlijke kaart, die gedeeld kan worden op Facebook en Twitter. De tool laat een kleurrijke kaart zien met daarin de meest recente trips, de tijd doorgebracht in de lucht, het aantal bezochte landen en nog veel meer weergegeven. Deze kaart is gebaseerd op analyses van de historie van de reisgegevens.