Dat we allemaal onze oude gewoontes in de prullenbak moeten gooien om deze aardbol te redden is inmiddels wel duidelijk. Reizen moet duurzaam(er). Dat betekent minder vliegen, gebruik maken van de deeleconomie, recyclen van afval en niets anders achterlaten dan je eigen voetstappen. En ook de producten die we gebruiken om onszelf te verzorgen moeten een make-over doormaken. Maak kennis met Naïf, een merk dat hier volledig op aansluit.
De filosofie van Naïf: volledig natuurlijk
Naïf is een merk dat is opgericht door twee Nederlandse mannen die het beste voor hun baby’s wilden maar dat niet konden vinden. Dan maak je dat dus zelf. De gedachte achter het merk Naïf (waar ook de naam vandaan komt) is dat iedereen in principe naïef geboren wordt en dat willen zij zo houden. Die filosofie is vertaald in een lijn natuurlijke verzorgingsproducten, zoals shampoo, gezichtscrème en een compleet nieuwe lijn op gebied van zonbescherming.
Waar veel mensen niet bij stilstaan is dat verzorgingsproducten chemicaliën en microplastics bevatten, die via het doucheputje in de oceaan of elders in de natuur terecht komen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Om het leven in de oceanen te beschermen moeten we ons bewust worden van alle procenten die we gebruiken, óók van de mogelijke schadelijkheid van onze verzorgingsproducten. Want daar zit veel vaker rommel in dan je misschien denkt. Bekijk de potjes en tubes in jouw toilettas maar eens.
Bij Naïf doen ze dat dus anders. Hoewel er nog steeds allerlei ingrediënten op de achterkant van de verpakking staan die in eerste instantie geen bel doen laten rinkelen, zijn ze allemaal afkomstig uit plantaardige materialen zoals avocado’s, tomaten, macadamianoten, amandelen en lijnzaad. Volledig natuurlijk dus. En vegan. Goed voor de mens én het milieu. Precies zoals het hoort in 2020. In eerste instantie werd alleen een lijn voor baby’s geproduceerd maar al snel werden de producten van Naïf ook opgepikt door vrouwen en werd het assortiment groter. De zonbeschermingslijn is nu nieuw en die had op geen beter moment kunnen komen, met de zomer voor de deur.