Claimingo roept gedupeerden van chaos op Schiphol op

Claimingo roept gedupeerden van chaos op Schiphol op

gesponsord artikel

Vorig artikel Volgend artikel

Mocht je de afgelopen weken op Schiphol zijn geweest, dan zal het je niet ontgaan zijn dat het er echt heel erg druk was. Met name bij de veiligheidscontrole en de douane staan soms gigantische rijen. Wanneer je op tijd vertrekt naar de luchthaven hoeft dat niet per se tot problemen te leiden, maar het kan dus ook gebeuren dat je door deze onvoorziene drukte bijvoorbeeld je vlucht mist. En dat is helemaal geen ontspannen begin van je vakantie. Claimingo is een organisatie die zich normaal gesproken inzet voor compensatie bij vluchtvertragingen, maar gaat nu ook gedupeerden van de drukte op Schiphol helpen. Het gaat om passagiers die door door de capaciteitsproblemen op Schiphol hun vlucht misten en daardoor kosten hebben gemaakt.

De chaos op Schiphol

De wachtrijen op Schiphol zijn nog een relatief nieuwe ontwikkeling voor de luchthaven, dat alles te maken heeft met de groei van het aantal vluchten en daardoor ook het aantal passagiers. Schiphol kan het allemaal nog wel verwerken, maar gaat wel richting de grens van de capaciteitsmogelijkheden. Zelfs reizigers die uren voor vertrek aankomen op de luchthaven hebben geen garantie dat zij op tijd kunnen boarden. KLM heeft zelfs de afgelopen weken toestellen express vertraagd om passagiers meer tijd te geven om de vlucht te halen. Het probleem zit 'm vooral in de security check en de douane, en dat is niet de verantwoordelijk van de luchtvaartmaatschappijen, maar van luchthaven Schiphol.

Claimingo zoekt gedupeerden

Normaal gesproken helpt Claimingo je wanneer je vlucht vertraging heeft, omdat je dan recht hebt op een mogelijke vergoeding. En hoewel dit natuurlijk iets compleet anders is, wil de organisatie gedupeerden toch gaan helpen. Zij hebben namelijk de beste juristen in huis op gebied van luchtvaart die deze mensen kunnen helpen. In Duitsland speelde recent een dergelijk probleem, waar succes geboekt is voor de gedupeerden. Een extra reden dus voor Claimingo om ook te helpen.

Mocht jij ook een van die mensen zijn, die door drukte een vlucht heeft gemist, en die extra kosten heeft moeten maken (denk aan het boeken van een nieuw, mogelijk duurder ticket, accommodatie, gemiste aansluitingen of zakelijke afspraken), dan kun je je nu melden. Claimingo hanteert in dit geval het no-cure-no-pay principe: de klant betaalt pas het bemiddelingspercentage aan Claimingo als de eis wordt gehonoreerd. Melden kan via de speciale webpagina: claimingo.nl/schiphol.

Meer content

Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies