Is jouw vlucht onlangs geannuleerd vanwege het coronavirus? Dan ben je wellicht in het bezit van een coronavoucher. Wist je dat je alsnog recht hebt op je geld terug? EUclaim legt je graag uit waar jij recht op hebt!
De kans is groot dat je de afgelopen tijd een leuke stedentrip of relaxte strandvakantie op de planning had staan. Als jouw vlucht is geannuleerd door de vliegtuigmaatschappij, is het belangrijk om te weten wat in dat geval jouw rechten zijn. Veel reizigers weten niet dat je rechten als vliegtuigpassagier zijn vastgelegd in Verordening 261/2004. Je mag aanspraak maken op deze rechten als je vlucht binnen deze Verordening valt, ook in tijden van de coronacrisis! Je vlucht valt binnen de Verordening als:
Als de vliegtuigmaatschappij jouw vlucht heeft geannuleerd vanwege de uitbraak van het coronavirus, heb je recht op het volgende:
Als jouw vliegticket door de vliegtuigmaatschappij is geannuleerd vanwege het coronavirus, is de kans groot dat jij een voucher hebt ontvangen. Het kan handig zijn om je voucher te laten controleren op rechtmatigheid, om zeker te weten of jouw voucher voldoet aan de door de overheid gestelde voorwaarden. Je kunt je corona-voucher laten controleren door een juridisch dienstverlener zoals EUclaim. Zij toetsen de voucher op rechtmatigheid, bewaken de vervaldatum en verzorgen alle communicatie met de vliegtuigmaatschappij.
Als laatste willen we je nog meegeven dat je nog steeds recht heb om je geld terug te vragen, ook al ben je in het bezit van een corona-voucher. Veel vliegtuigmaatschappijen hebben hiervoor een speciale pagina aangemaakt op hun website.
Na het lezen van bovenstaande informatie hopen we je wat meer duidelijkheid hebt over je rechten bij een geannuleerde vlucht door de vliegtuigmaatschappij in tijden van het coronavirus. Heb je toch nog vragen, laat het ons gerust weten!
© GVS – Adobe Stock