Top 500 Beste hotels ter wereld volgens Expedia

Vorig artikel Volgend artikel

Het grootste onlinereisbureau Expedia maakt vandaag de resultaten van Expedia Insiders’ Select 2011 bekend. Insiders’ Select is een wereldwijd programma dat tophotels onderscheidt op basis van kwaliteit en waardering, in plaats van luxe. De lijst en rangorde is voornamelijk bepaald door online beoordelingen van Expedia-klanten. Daarnaast wordt de prijs-kwaliteitverhouding en de mening van 500 lokale Expedia-medewerkers meegenomen in het selectieproces. Elk jaar worden meer dan 500.000 beoordelingen ingediend, gecontroleerd en geanalyseerd om het Insiders’ Select overzicht samen te stellen. Dit jaar constateert Expedia dat veel hotels uit Europa bovenaan de lijst staan. 

De top-10 van Expedia Insiders’ Select bestaat uit de volgende hotels.

1. Cedarbrook Lodge - Seattle, Washington (USA)
2. iQ Hotel Roma - Rome, Italië
3. Hotel Antiche Figure - Venetië, Italië
4. Hotel Berchielli - Florence, Italië
5. Hotel Monterey Kyoto - Kyoto, Japan
6. The Nines - Portland, Oregon (USA)
7. Les Terres M Barka - Marrakech, Marokko
8. K&K Hotel Central - Praag, Tsjechië
9. Hotel Teatro - Denver, Colorado (USA)
10. Sofitel New York - New York (USA)

Hotels Benelux
Een aantal Belgische hotels valt net buiten de top-10, maar scoren hoog dit jaar. Zo staat het Kempinski Hotel Dukes Palace in Brugge op een 13e positie en het Sofitel Brussels Le Louise op de veertigste plek. De hoogste Nederlandse vermelding is voor Sofitel The Grand in Amsterdam, gevolgd door The Manhattan in Rotterdam. Verderop in de top-500 staat het Grand Hotel Casselbergh in Brugge (België) en het Amrâth Grand Hotel Frans Hals in Haarlem. Het totaaloverzicht is een mix van verschillende soorten accommodaties in diverse landen en met verschillende sterrenclassificaties.

Het is vrij eenvoudig om de luxe van hotels te meten. Maar het is een stuk moeilijker om de waardering te meten van hotels die dag in dag uit uitstekende kwaliteit leveren. Insiders’ Select brengt deze top hotels van kwaliteit in kaart”, zegt Olivier Pernoud, Director Market Management Benelux bij Expedia. “Dit zijn waarnemingen van onze klanten. Elk jaar nemen honderdduizenden reizigers de tijd om hun ervaringen te delen met Expedia. De Insiders’ Select lijst van 2011 weerspiegelt die collectieve wijsheid.”

De volledige lijst van bekroonde hotels is hier te vinden. Voor meer informatie over Insiders’ Select, klik hier. Wie een overnachting wil boeken in één van de bekroonde hotels, kan eenvoudig de Insiders’ Select hotels vinden aan de hand van de zoekfilters en het vakje ‘Insider Select’ te selecteren.

Selectie
Het Insiders’ Select programma is in 2007 geïntroduceerd. Voor dit jaar heeft Expedia de regels aangescherpt; er zijn meer beoordelingen per accommodatie en hogere scores nodig om op de lijst te komen. De winnaars van 2011 zijn de top-500 hotels van de ruim 135.000 accommodaties wereldwijd die worden aangeboden via Expedia. Hotels die dit jaar de lijst hebben gehaald, behaalden een gemiddelde recensiescore van 4.7 op een schaal van 5 en een gemiddelde positieve waardering van 98,2 procent. Bij de waardering van de hotels wordt gelet op de volgende drie componenten:

- Klantbeoordelingen: Beoordelingen zijn het meest krachtige bewijs van de kwaliteit van een hotel. Reizigers voegen een beoordeling toe nadat zij in een bepaald hotel zijn verbleven. Expedia verifieert dat elke beoordeling legitiem is en heeft zelfs een uitgebreide methode ontwikkeld om de nep recensies te achterhalen. Het afgelopen jaar zijn meer dan 500.000 hotelbeoordelingen geanalyseerd.

- Inbreng van lokale experts: Bij Expedia werken honderden market managers in steden over de hele wereld. Deze market managers werken nauw samen met hotelpartners om het best mogelijke hotelproduct aan te bieden aan consumenten wereldwijd.

- Waarde beoordeling: Expedia vergelijkt de gemiddelde dagelijkse waardering van elke accommodatie met die van soortgelijke accommodaties, om de relatieve waarde te beoordelen. Hotels die routinematig de verwachtingen van de klant overtreffen - in hun klantenservice, voorzieningen, prijsniveau etc. - zien dat terug in hun ranking.

"Of de reizigers nou liever tips en advies krijgen van de lokale experts uit ons netwerk, de mening van andere klanten, of een combinatie van deze twee; met zoveel keuze in de markt, hopen we dat Insiders' Select klanten helpt om eenvoudig een hotel te vinden dat aan hun verwachtingen voldoet", aldus Olivier Pernoud.

Meer content

Redactie Travelvalley

De redactie van Travelvalley schrijft dagelijks over nieuws en trends op gebied van reizen. Volg ons ook via Twitter, Facebook en Instagram.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies